Wie zijn wij?
Carrabas speelgoed is dé speelgoedspeciaalzaak van Rotterdam en met 245 m2 ook de grootste. We bieden een ruim assortiment aan speelgoed van HABA en zijn HABA Selectiondealer. Dit betekent dat wij bijzondere en gelimiteerde artikelen van HABA in de winkel hebben. Bent u op zoek naar een specifiek artikel van HABA en ziet u dit niet in de webwinkel? Dan kunt u altijd contact met ons opnemen om te informeren of we dit artikel kunnen bestellen bij HABA. U bent ook van harte welkom om onze HABA-collectie in de winkel aan de Jonker Fransstraat 99 in Rotterdam te komen bekijken.

Hoe kunt u contact met ons opnemen?
U kunt ons bellen op nummer 010 422 5525 van maandag t/m do. van 09:30 tot 17:30 uur. Op vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar van 09:30 tot 19:00 uur en op zaterdag van 09:30 tot 17:00 uur. U kunt ook mailen naar info@carrabas.nl.

Hoe kunt u bij ons bestellen?
Alle artikelen die u in de catalogus ziet behoren tot onze vaste collectie en hebben wij in principe op voorraad. U kunt uw bestelling gemakkelijk en éénvoudig doen door op de bestelknop te klikken en na afloop via het winkelwagentje af te rekenen. Voor het afrekenen heeft u geen account nodig.


Waarom staat er geen bestelknop bij het artikel?
Als u bij het artikel geen bestelknop ziet staan, dan hebben wij het artikel op dit moment niet op voorraad. Zodra het artikel weer bij ons binnenkomt, wordt de bestelknop geactiveerd. Wij kunnen bij HABA informeren wanneer artikelen weer op voorraad komen. U kunt ons vrijblijvend bellen en/of e-mailen voor specifieke vragen omtrent onze voorraad.

Wat zijn de verzendkosten?
Voor verzending in Nederland bij een bestelling groter dan 30 euro rekenen wij geen verzendkosten. Daaronder bedragen de verzendkosten 5 euro. Als u uw bestelling onder rembours wilt laten afleveren, dus contant wenst te betalen bij ontvangst van uw bestelling, rekent PostNL 9,95 euro aan rembourskosten. Voor leveringen in België rekenen wij 10 euro aan verzendkosten bij een bestelling boven 30 euro. Daaronder bedragen de verzendkosten 15 euro. De levertijd van uw pakket is in dit geval 2 tot 3 werkdagen. Bij een levertermijn van 14 dagen rekenen wij geen verzendkosten voor bestellingen boven 30 euro. Daaronder bedragen de verzendkosten 5 euro.

BTW
Alle prijzen zijn inclusief BTW. U ontvangt bij de levering van uw bestelling de factuur, met daarop apart het BTW-bedrag vermeld.

Leveringsvoorwaarden
De leveringsvoorwaarden zijn conform de Algemene Voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk. Deze zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014. Klik hier om de leveringsvoorwaarden in te zien.

Hoe gaat de betaling in zijn werk?
U kunt bij ons op drie manieren veilig betalen. Ten eerste kunt u via iDeal betalen. Als u een betaalrekening heeft bij ABN AMRO, ASN Bank, Knab, Rabobank, SNS Bank, Regio Bank, Triodos Bank, bunq. ING of Van Lanschot Bankiers, dan kunt u direct met iDeal betalen. U wordt automatisch doorgestuurd naar de internetbetaalomgeving van uw eigen bank.Ten tweede kunt u zelf contact opnemen met uw bank en het bedrag overmaken op onze bankrekening. Op de bestelbevestiging vindt u ons bankrekeningnummer. Ten derde kunt u onder rembours bestellen. Dit betekent dat u het bedrag contant aan de postbezorger van PostNL betaalt, als deze het pakket bij u aflevert. PostNL rekent u 9,95 euro rembourskosten voor deze service.

Hoe kunt u bij ons betalen met iDeal?
Dit systeem koppelt u direct aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop. Als u  internetbankiert bij  ABN AMRO, ASN Bank, Knab, Rabobank, SNS Bank, Regio Bank, Triodos Bank, bunq. ING of Van Lanschot Bankiers dan kunt u direct met iDeal betalen. Betalen met iDeal gaat op de volgende manier:
  1. U bestelt een product en rekent af via de winkelwagen
  2. Kies 'iDeal' als betaalmethode
  3. Selecteer de bank waar u uw bankzaken al online regelt
  4. U komt in het internetbankierprogramma van uw bank; de gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld
  5. Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed
  6. U ontvangt een bevestiging van uw bank
  7. U keert terug naar de webwinkel; uw bestelling en betaling zijn gereed
  8. U ontvangt een bevestiging in uw mailbox van uw bestelling van Carrabas speelgoed.

Hoe kunt u bij ons betalen met Bancontact/Mister Cash?
Belgische klanten kunnen veilig online betalen via Bancontact/Mister Cash. Om Bancontact/Mister Cash-gebruiker te worden, kunt u terecht bij uw bank. Bancontact/Mister Cash is een standaardapplicatie op de kaart die uw bank uitgeeft bij het openen van een rekening. Betalen met Bancontact/Mister Cash gaat op de volgende manier:
  1. U bestelt een product en rekent af via de winkelwagen
  2. Kies 'Bancontact/Mister Cash' als betaalmethode
  3. Selecteer de bank waar u uw bankzaken al online regelt
  4. U komt in het internetbankierprogramma van uw bank; de gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld
  5. Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed
  6. U ontvangt een bevestiging van uw bank
  7. U keert terug naar de webwinkel; uw bestelling en betaling zijn gereed
  8. U ontvangt een bevestiging in uw mailbox van uw bestelling van Carrabas speelgoed.

Hoe kunt u het bedrag rechtstreeks overmaken op de betaalrekening van Carrabas speelgoed?
Als uw bank geen mogelijkheid biedt om via iDeal te betalen, of uw bankiert liever niet via het internet, dan kunt u het te betalen bedrag direct aan ons overmaken. Dit gaat op de volgende manier:
  1. U bestelt een product en rekent af via de winkelwagen
  2. Kies 'Rechtstreeks Overmaken' als betaalmethode
  3. Bevestig uw bestelling
  4. U ontvangt van ons een bevestiging van uw bestelling met het te betalen bedrag en onze bankgegevens
  5. U maakt het bedrag via uw bank aan ons over, onder vermelding van het bestelnummer
  6. U ontvangt een bevestiging van uw bank
  7. Uw bestelling en betaling zijn gereed
  8. U ontvangt een bevestiging van uw betaling van Carrabas speelgoed.

Hoe werkt de levering onder rembours?
Als u onder rembours bestelt, dan betaalt u uw bestelling bij levering van het pakket. U betaalt het bedrag contant aan de bezorger van PostNL, wanneer deze het pakket bij u aflevert. PostNL rekent voor deze deze dienst 9,95 euro.
  1. U bestelt een product en kiest de verzendmethode 'Levering onder rembours door PostNL'
  2. Bevestig uw bestelling
  3. U ontvangt van ons een bevestiging van uw bestelling met het te betalen bedrag, inclusief de kosten voor rembours
  4. Het pakket wordt binnen 1 werkdag naar u toegestuurd
  5. De bezorger van PostNL levert het pakket bij u af
  6. U betaalt de postbezorger het bedrag contant.
  7. Als u niet thuis bent, wordt het pakket de volgende dag nogmaals aangeboden
  8. Daarna ontvangt u een ophaalbericht, waarmee u het pakket op het postkantoor kunt ophalen en afrekenen.

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Wij maken uw bestelling klaar voor verzending op de eerste werkdag, nadat wij uw betaling hebben ontvangen. Als wij uw bestelling én betaling voor 15:00 uur ontvangen, wordt het pakket nog dezelfde werkdag gereed gemaakt. Bij betaling met iDeal ontvangen wij direct melding van uw betaling; bij rechtstreeks overmaken verschilt dit per bank. Onze werkdagen zijn van maandag t/m zaterdag.

Nederland
Zodra het pakket gereed is voor verzending, gaat het dezelfde dag naar PostNL. Op zaterdag neemt PostNL geen pakketten aan; het pakket gaat dan op maandag naar PostNL. Uw bestelling wordt de volgende dag door PostNL bij u afgeleverd, ook op zaterdag. Als u niet thuis bent, dan biedt PostNL het pakket bij uw buren aan of voor een tweede maal de volgende dag. Vervolgens gaat het pakket naar het postkantoor bij u in de buurt, waar het 3 weken blijft liggen. U vindt hiervoor een ophaalbericht in uw brievenbus. Als u liever uw pakket wil ophalen bij een PostNL-locatie bij u in de buurt, dan kan dat via de keuze voor PakjeGemak bij het invullen van het afleveradres in de bestelgegevens. U kunt er ook voor kiezen uw bestelling op te halen in onze winkel in Rotterdam. Uw bestelling ligt dezelfde werkdag vanaf 12:00 uur of de volgende werkdag vanaf 10:00 uur voor u klaar. Onze openingstijden zijn van maandag t/m donderdag van 09:30 tot 17:30 uur, op vrijdag van 09:30 tot 19:00 uur en op zaterdag van 09:30 tot 17:00 uur. Zodra uw pakket is aangemeld bij PostNL ontvangt u per e-mail een berichtje met de link naar Track & Trace, zodat u uw pakket kunt volgen.

België
Zodra het pakket gereed is voor verzending, gaat het dezelfde dag naar PostNL. Op zaterdag neemt PostNL geen pakketten aan; het pakket gaat dan op maandag mee met PostNL. Uw bestelling wordt door PostNL op de grens overgedragen aan bpost. Binnen 2 tot 3 werkdagen na uw bestelling, levert bpost het pakket bij u af. Indien u niet thuis bent als de postbode bij u langskomt, dan kunt u een telefonische afspraak maken met bpost voor de levering van uw pakket. U kunt het pakket ook afhalen bij het postkantoor of PostPunt. U vindt hiervoor een bericht in uw brievenbus. U kunt ook kiezen voor een langere levertermijn van 14 dagen, waarmee uw verzendkosten worden gereduceerd. Zodra onze vervoerder naar België in Rotterdam is, wordt uw pakket meegenomen. In België wordt uw pakket bij bpost afgeleverd. Wij sturen u een berichtje per e-mail, zodra het pakket hier is vertrokken. Indien u niet thuis bent als de postbode bij u langskomt, dan kunt u een telefonische afspraak maken met bpost voor de levering van uw pakket. U kunt het pakket ook afhalen bij het postkantoor of PostPunt. U vindt hiervoor een bericht in uw brievenbus. Carrabas speelgoed kan u geen informatie of garanties geven over exacte levertijden van uw pakket door bpost.

Kan ik mijn bestelling laten inpakken en/of op een ander adres laten afleveren?
U kunt uw cadeautje in ons Carrabas cadeaupapier laten inpakken en bij de jarige of de pasgeboren baby thuis laten afleveren. Dit gaat op de volgende manier:
  1. U bestelt uw product en rekent af via de winkelwagen
  2. Bij adresgegevens vult u uw eigen gegevens in
  3. U kiest 'ander afleveradres' en vult het juiste afleveradres in
  4. U kiest bij 'pakket inpakken in cadeaupapier' voor ja
  5. Nadat uw bestelling en betaling gereed zijn, ontvangt u een bevestiging met een factuur- en een afleveradres
  6. U krijgt de factuur op het factuuradres per post toegestuurd.

Krijg ik wel een factuur?
Bij uw levering ingesloten vindt u de factuur. Daarop staat ook het BTW-bedrag vermeld. Als u uw pakket op een ander adres wilt laten afleveren, dan sturen wij de factuur per post naar u toe. Daarvoor dient u nog wel een factuuradres op te geven.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
U heeft 14 dagen na ontvangst van uw bestelling de tijd om te beslissen of u het artikel wilt behouden. U dient binnen deze termijn een mailbericht met uw mededeling van retour naar office@carrabas.nl te sturen. Vermeld u daarbij ook uw bankrekeningnummer waarop we het bedrag kunnen terugstorten. Om het betreffende artikel te kunnen retourneren moet het in originele staat en zo mogelijk in originele verpakking zijn, zoals u het heeft ontvangen. De originele factuur moet worden bijgevoegd. U kunt het artikel terugsturen naar Carrabas speelgoed, Jonker Fransstraat 99, 3031 AP Rotterdam. De kosten voor retourzending zijn voor de klant. Carrabas speelgoed stort het bedrag terug binnen 14 dagen na de melding retour.

Garantie
In geval van schade of mankementen aan een artikel kunt u contact met ons opnemen. U kunt ervan uitgaan dat u een deugdelijk artikel ontvangt. Gaat het artikel binnen 6 maanden kapot, dan gaat de wettelijke garantie ervan uit dat u geen deugdelijk artikel heeft ontvangen. Binnen deze termijn kunt u zich beroepen op garantie en wordt het artikel gerepareerd, het onderdeel vervangen of een nieuw artikel geleverd. In sommige gevallen geeft HABA extra garantie op zijn speelgoed. Dit is niet wettelijk geregeld. In overleg met de fabrikant wordt bekeken in hoeverre garantie kan worden geleverd.

Heeft u vragen of een klacht?
Voor uw vragen of klachten kunt u direct contact met ons opnemen via telefoonnummer 010 422 55 25 van maandag t/m do. van 09:30 tot 17:30 uur. Op vrijdag zijn wij telefonisch bereikbaar van 09:30 tot 19:00 uur en op zaterdag van 09:30 tot 17:00 uur. U kunt ook mailen naar info@carrabas.nl. We lossen uw klacht zo mogelijk direct op. Indien u uiteindelijk niet tevreden bent over de afhandeling van uw klacht, dan kunt u zich wenden tot de Stichting Webshop Keurmerk. Informatie over de klachtenregeling van de Stichting Webshop Keurmerk vindt u via deze link.

Privacy
De Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp) regelt, ter bescherming van uw privacy, wat er allemaal wel en niet mag met uw persoonsgegevens. Wij gebruiken uw gegevens voor de verzending van uw pakketten en geven uw persoonsgegevens niet door aan derden. Indien u zich opgeeft voor onze digitale nieuwsbrief, dan ontvangt u een aanmeldingsbericht, dat u vervolgens kan bevestigen. U kunt zich altijd afmelden voor de nieuwsbrief door onderaan de brief de afmelden-link aan te klikken.

Cookies

Onze webwinkel maakt gebruik van cookies. Cookies zijn kleine tekstbestandjes die op uw apparaat worden opgeslagen, met als bedoeling om de gebruikerservaring van onze webwinkel te verbeteren. Cookies worden gebruikt om informatie te verzamelen over het gebruik van de pagina’s in onze webshop. We kunnen hierdoor in de gaten houden hoe vaak onze pagina's worden bezocht, welke zoekwoorden worden gebruikt en hoe vaak (bekende) bezoekers terugkeren. We maken gebruik van diverse Google tools, waaronder Google Analytics om de bezoeken aan onze webwinkel in kaart te brengen. Ook wordt bijgehouden welke informatie de browser deelt. Uiteraard kunt u kiezen om cookies uit te schakelen en/of de cookies na plaatsing te verwijderen (uit het geheugen van uw webbrowser) via de browserinstellingen. Wilt u meer weten over de instellingen van uw webbrowser, raadpleeg dan de algemene website van de aanbieder van uw browser.